Out of home

Az Out of Home (röviden OOH) média magában foglal minden olyan reklámeszközt és hirdetési célú megjelenést, amellyel otthonunk falai közül kilépve találkozunk. Napi rutinunk során kikerülhetetlenek.

OTT VANNAK:
autózás közben / a buszra várva
bevásárlásnál / az orvosi rendelőben
vagy akár fodrásznál

Az OOH kampányok gerincét olyan klasszikus közterületi reklámfelületek (belinkelve az eszköztárhoz) teszik ki, mint az óriásplakát és a citylight vagy a már szintén hagyományosnak számító járműreklám. Mivel országszerte jelentős számban megtalálhatóak nagy területi lefedettséget, és ezáltal a célcsoport széleskörű elérését biztosítják. Előnyük a relatív nagy reklámfelület, a precíz tervezhetőség és a számszakilag mérhető hatékonyság.

Szerintünk a klasszikus eszközök alapját képezik az OOH reklámozásnak, ezért is vettük fel őket portfóliónkba.

De mindig van valaki, aki ki akar lógni a sorból! Az elmúlt 10 évben szerencsére Magyarországon is megnőtt a hirdetők igénye a megszokottól eltérő, egyedi megoldásokra. Megjelentek az utcán a mozgó óriásplakátok, brandingelt kerékpárok és segwayek, összefoglalóan az ambient médiaeszközök.

Változatosságuk, különlegességük miatt egyre több cég építi be használaikontukat kommunikációjába.

Fő jellemzőjük, és egyben céljuk, a meghökkentés: a fogyasztókat meglepő helyen, helyzetben és legfőképpen meglepő reklámfelülettel érik el. Tapasztalataink azt mutatják, hogy a célcsoport nyitottan és befogadóan áll az ilyen típusú reklámokhoz. Ezt bizonyítja az Ipsos Zrt. felmérése is, mely szerint az emberek jobban felfigyelnek az ambient eszközökre, és jobban is kedvelik is azokat hagyományos társaiknál.

FIGYELEMFELKELTÉS (ambient)

1-től 10-ig terjedő skálán, ahol 10 a nagyon figyelemfelkeltő

TETSZÉS (ambient)

1-től 10-ig terjedő skálán, ahol 10 a nagyon tetszik

De beszéljenek a számok: a Reklámtortán 2010-ről 2011-re 8,3%kal nőtt az ambient média részesedése! (forrás: Magyar Reklámszövetség)

2010-ben a PromoGroup részvételével megalakult a Magyar Reklámszövetség Ambient Média Tagozata. A szakmai összefogásnak köszönhetően mára egyértelműyedi megjelenéseink hatékonysága is könnyedén ellenőrizhető: az Ipsos Zrt. által készített BTL Test egyértelmű visszajelzést ad ügyfeleinknek a kampányok eredményességéről.